Autoryzowany Dealer:
Logo Manitou Logo Mitsubishi Logo Niftylift
Wózki jezdniowe podnośnikowe czołowe

Wózki jezdniowe podnośnikowe czołowe

Wózki widłowe nowe – zasada działania

Wózki widłowe czołowe oferowane na naszej stronie internetowej to pojazdy wyposażone w japońskie silniki Mitsubishi. Mają własny napęd oraz maszt. W zależności od typu wózki jezdniowe różnią się zasadą działania oraz budową. Najważniejsze zadanie wykonuje jednostka unosząca, czyli maszt oraz widły. Widły są umieszczane pod ładunkiem, który jest następnie unoszony i transportowany lub składowany. Wózki podnośnikowe to sprzęt wysokiej klasy, są tak zaprojektowane, by wytrzymać codzienną eksploatację w systemie zmianowym. Ich wykorzystanie znacząco ułatwia pracę zatrudnionym.

1.4 – 2.0 tony Elektryczne wózki widłowe
Mitsubishi

1.4 – 2.0 tony Elektryczne wózki widłowe

 
2.5 – 3.5 tony Wózki elektryczne z przeciwwagą 80 Volt
Mitsubishi

2.5 – 3.5 tony Wózki elektryczne z przeciwwagą 80 Volt

 
1.5 – 3.5 ton Wózki spalinowe z przeciwwagą
Mitsubishi

1.5 – 3.5 ton Wózki spalinowe z przeciwwagą

 
1.5 – 3.5 ton Spalinowy wózek elektryczny
Toyota

1.5 – 3.5 ton Spalinowy wózek elektryczny

 
1.5 – 2.0 ton Elektryczny wózek widłowy
Toyota

1.5 – 2.0 ton Elektryczny wózek widłowy

 
1.6 – 2.0 ton Elektryczny wózek widłowy
Toyota

1.6 – 2.0 ton Elektryczny wózek widłowy

 
Wózki widłowe czołowe

Wózek czołowy - akumulatorowy czy spalinowy

Ze względu na rodzaj napędu wśród czołowych wózków widłowych wyróżniamy wózki akumulatorowe oraz spalinowe.

Wózki akumulatorowe pobierają energię bezpośrednio z akumulatora, z kolei wózki spalinowe są dodatkowo zasilane gazem LPG oraz olejem napędowym. Widłowe wózki akumulatorowe są bardzo wydajne i uniwersalne. Nie emitują szkodliwych spalin i wyróżniają się niskim poziomem emisji hałasu. Wózki jezdniowe akumulatorowe muszą być wykorzystywane na specjalnym podłożu, gdyż są wrażliwe na kurz oraz zanieczyszczenia. W magazynach najlepiej sprawdzi się wózek widłowy wysokiego składowania akumulatorowy. Na zewnątrz można wykorzystywać czołowe wózki podnośnikowe spalinowe. Zazwyczaj jednak są rekomendowane do eksploatacji wewnątrz budynków, dla ochrony przed brudem i kurzem. Wiodący producenci wózków widłowych, tacy jak Manitou, Mitshubishi czy Toyota, oferują różne rozwiązania dopasowane do potrzeb i specyfikacji każdego miejsca pracy.


Wózki widłowe czołowe

Czołowe wózki widłowe – gdzie wykorzystać

Możliwości wykorzystania czołowych wózków widłowych jest bardzo wiele.

Głównie wózki podnośnikowe czołowe sprawdzą się we wnętrzach magazynów do obsługi oraz do transportowania towarów czy zaopatrywania zakładu produkcyjnego. Mając do dyspozycji wózek podnośnikowy elektryczny, można nie tylko podjąć towar, ale także podnieść i składować go na dowolnej wysokości. Wózek widłowy wysokiego składowania można wykorzystać w wielu branżach, w tym w przemyśle spożywczym czy farmaceutycznym, w chłodniach, magazynach, a także w tych miejscach, gdzie korytarze są niezwykle wąskie, do rozładunku kontenerów, przyczep. Pozwalają one zachować maksymalną wydajność w pracy w nowoczesnym magazynie. Warto, aby każde przedsiębiorstwo zajmujące się przewozem ładunków miało we flocie samochodowej wózek jezdniowy, gdyż znacznie ułatwia on wykonywanie prac w magazynie.


Wózki widłowe czołowe

Wózki widłowe nowe – kupić czy wynająć

Wielu inwestorów zastanawia się nad tym, czy lepiej w swojej działalności postawić na zakup nowych wózków widłowych czy na wynajem.

Zarówno jedno, jak i drugie rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Zakup nowego wózka podnośnikowego to spory koszt, dlatego w takim wypadku dobrze jest zorientować się w możliwościach dofinansowania. Decydując się na wynajem wózka jezdniowego podnośnikowego, można z kolei sporo zaoszczędzić i wykorzystać go do pracy w szczycie sezonu.


Wózki widłowe czołowe

Wózki podnośnikowe – pełne bezpieczeństwo

Nasze nowe wózki widłowe czołowe spełniają wszystkie normy bezpieczeństwa, są zgodne z dostępnymi rozporządzeniami.

Nasze nowe wózki widłowe czołowe spełniają wszystkie normy bezpieczeństwa, są zgodne z dostępnymi rozporządzeniami. To wysokiej jakości wózki jezdniowe dla profesjonalistów. Tego typu wózki wywierają minimalny wpływ na środowisko, emitują niewielki poziom hałasu, produkowane są zgodnie z założeniami technicznymi, gwarantują pełną moc przy pracy z dużym obciążeniem, zapewniają długi okres eksploatacji.

FAQ

Aby poruszać się wózkiem widłowym należy odbyć odpowiedni kurs dla operatorów i zdać egzamin – instytucją odpowiedzialną za nadawanie uprawnień jest Urząd Dozoru Technicznego. Tego rodzaju szkolenia są organizowane przez różne firmy prywatne. Pozwolenie nie jest jednorodne – II WJO obejmuje prowadzenie wszystkich wózków jezdnych podnośnikowych z wyłączeniem modeli specjalistycznych. To uprawnienie obejmuje czołowe wózki widłowe.

Wózki widłowe czołowe z akumulatorem są wrażliwsze na kurz i zanieczyszczenia, dlatego najlepiej sprawdzą się w magazynach, a modele spalinowe będą odpowiednie do eksploatacji na zewnątrz. Pomimo tego najlepiej korzystać z nich wewnątrz pomieszczeń, chroniąc je przed brudem. Tego rodzaju maszyny wykorzystasz w przemyśle spożywczym, w magazynach, w chłodniach, w farmaceutyce, do rozładunku kontenerów i przyczep.

Jednym z ważniejszych parametrów jest napęd – czy jest elektryczny czy spalinowy, co przekłada się na możliwość wykorzystania urządzenia. Wózki różnią się także udźwigiem – najmniejsze modele mogą unieść towar o wadze ok. 1,5 tony, a największe poradzą sobie z ładunkiem o masie 3,5 tony i więcej. Istotnym parametrem jest rozstaw wideł, szerokość i inne wymiary maszyny, promień skrętu, możliwości sterowania i wysokość podnoszenia wideł.

Producenci wózków widłowych mocują napęd elektryczny, czyli akumulator lub silnik spalinowy. Pierwsze z rozwiązań sprawia, że maszyny nie emitują szkodliwych spalin, wyróżniają się niskim poziomem hałasu i są wydajne, jednak należy z nich korzystać na równym podłożu o niskim stopniu zanieczyszczenia. Wykorzystuje się je głównie w magazynach. Widłowe wózki z napędem spalinowym doskonale sprawdzają się na zewnątrz.

Wózki widłowe firmy Toyota czy Mitsubishi wykorzystuje się przede wszystkim w magazynach do transportowania lub obsługi towarów, a także do zaopatrywania zakładu produkcyjnego. Sprawdzą się m.in. w branży farmaceutycznej, spożywczej, w chłodni, do rozładunku przyczep, kontenerów i w wąskich korytarzach.

Wózki spalinowe ze względu na emisję spalin są przeznaczone do pracy na zewnątrz pomieszczeń. Doskonale radzą sobie w trudniejszych warunkach atmosferycznych, podczas prac o wysokim natężeniu. Ceny za nowe wózki widłowe z napędem spalinowym będą zależały od tego, czy są one przeznaczone do użytkowania wyłącznie na zewnątrz, czy są bezpieczne również w pomieszczeniach (ograniczona emisja spalin).

Wózki widłowe marki Toyota, Mitsubishi z trzema kołami są przeznaczone do pracy w przemyśle spożywczym, kosmetycznym, elektronicznym, w halach magazynowych i produkcyjnych. Doskonale sprawdzają się w wąskich korytarzach roboczych.

Diagram udźwigu wózków widłowych to informacja w formie wykresu lub tabeli, która znajduje się na urządzeniu i na jego dokumentacji. To indywidualne wyliczenia dla każdego modelu, które określają udźwig normalny, czyli maksymalną wagę ładunku, jaką może unieść dany wózek podnośnikowy czołowy na określoną wysokość.

Stare i nowe wózki widłowe mogą poruszać się z prędkością 12 km/h na terenie przyzakładowym i w pobliżu budynków oraz hal, a także z prędkością 18 km/h na prostych odcinkach dróg. Wózek czołowy może jechać z prędkością maksymalną 6 km/h na wewnętrznej drodze w hali produkcyjnej, zwalniając do 3 km/h w miejscu o ograniczonej widoczności i w przejściach dla pracowników. Spotykane są również wewnątrzzakładowe ustalenia prędkości, które regulują tę kwestie.

Mroźnia jest bardzo trudnym środowiskiem pracy, gdyż ujemna temperatura ma negatywny wpływ na pojemność akumulatorów, sprawność elektroniki, a nawet zdolność pracowników do ich obsługi. Wózek widłowy z podwójnymi widłami przeznaczony do pracy w mroźni musi posiadać specjalne specyfikacje i dodatki, dlatego warto skontaktować się z nami – nie każdy model może pracować w takich warunkach. Większość modeli Toyoty jest w stanie pracować wydajnie w temperaturze powyżej 0oC, dlatego poniżej tej temperatury należy zadbać o adaptacje takie jak podgrzewane akumulatory, rampy antypoślizgowe i inne. Cena wózka widłowego elektrycznego z dodatkowymi modyfikacjami jest ustalana indywidualnie, gdyż niektóre modele wymagają jedynie zmiany oleju hydraulicznego.

Wózek widłowy czołowy nie zawsze może być wykorzystany do pracy w kontenerach. Do takich prac stosuje się specjalne maszyny kontenerowe o udźwigu nawet do 52 ton, które cechują się niezawodnością i niskim kosztem eksploatacji. W naszej ofercie znajdziesz wózki widłowe czołowe o udźwigu kilku ton. Cena sztaplarki będzie różniła się od możliwości pojazdu – dzieli się je na wózki do pustych kontenerów z udźwigiem do ok. 10 ton i do pełnych kontenerów, o udźwigu ok 40 ton.

664 984 156