Biuro czynne: Pn-Pt 8:00-16:00 biuro@movincar.pl tel: 33 813 22 73
Autoryzowany Dealer: Manitou Mitsubishi Forklift Trucks Niftylift

Wózki jezdniowe podnośnikowe czołowe

Nowe wózki jezdniowe – zasada działania

Wózki widłowe czołowe oferowane na naszej stronie internetowej to pojazdy wyposażone w japońskie silniki marki Mitsubishi. Mają własny napęd oraz maszt. W zależności od typu wózki jezdniowe różnią się zasadą działania oraz budową. Najważniejsze zadanie wykonuje tutaj jednostka unosząca, czyli maszt, oraz widły – te umieszczane są pod ładunkiem, który następnie jest unoszony i transportowany lub składowany. Wózki jezdniowe podnośnikowe to sprzęt wysokiej klasy, zaprojektowany tak, by wytrzymać codzienną eksploatację w systemie zmianowym. Warto pamiętać, że wykorzystanie wózków jezdniowych znacząco wpływa na komfort pracy operatorów.

 

Masz pytania? Skontaktuj się z naszym doradcą: 664 984 156 lub 698 986 553

 

1.4 – 2.0 tony Elektryczne wózki widłowe
Mitsubishi

1.4 – 2.0 tony Elektryczne wózki widłowe

Elektryczne wózki widłowe o udźwigu 1.4 do 2.0 tony EDiA EM to wytrzymałe, niezawodne maszyny trzy- i czterokołowe z napędem elektrycznym, które dopasowują się do potrzeb operatora. Różnią się udźwigiem, ciężarem, wielkością i rozstawem osi, oferując widoczność 360° i wygodną przestrzeń roboczą.

 
2.5 – 3.5 tony Wózki elektryczne z przeciwwagą 80 Volt
Mitsubishi

2.5 – 3.5 tony Wózki elektryczne z przeciwwagą 80 Volt

Wózki widłowe elektryczne z przeciwwagą o napięciu 80 volt z oponami pneumatycznymi są łatwe w prowadzeniu i można poruszać się nimi nawet w wąskich przestrzeniach. Modele o udźwigu od 2.5 do 3.5 tony unoszą ładunek nawet na wysokość 7 metrów, a stopień wodoodporności IPX4 i uszczelnione hamulce poszerzają środowisko pracy.

 
1.5 – 3.5 ton Wózki spalinowe z przeciwwagą
Mitsubishi

1.5 – 3.5 ton Wózki spalinowe z przeciwwagą

Wózki spalinowe z przeciwwagą o udźwigu od 1,5 do 3,5 tony są stabilne, mocne, łączą w sobie wysoką wydajność z niskim poziomem emisji spalin i hałasu. Standardowo wyposażone są w trójnożny katalizator, wyróżniają się różnymi systemami sterującymi i są najczęściej wybierane do pracy w magazynach, składach czy otwartych halach.

 
1.5 – 3.5 ton Spalinowy wózek elektryczny
Toyota

1.5 – 3.5 ton Spalinowy wózek elektryczny

Spalinowy wózek elektryczny o udźwigu 1,5 do 3,5 tony znakomicie sprawdzi się podczas transportu materiałów na zewnątrz budynków, jak i w halach. Maszyny te są cenione za doskonałą widoczność końcówek wideł, układ napędowy z przekładnią momentu obrotowego i system kontroli stabilności.

 
1.5 – 2.0 ton Elektryczny wózek widłowy
Toyota

1.5 – 2.0 ton Elektryczny wózek widłowy

Elektryczny wózek widłowy o udźwigu 1,5 do 2,0 ton marki Toyota to maszyna zwrotna, idealna do pracy w ograniczonej przestrzeni. Wyróżnia się wysoką wydajnością, doskonałą widocznością, a także wielofunkcyjnym wyświetlaczem, oferującym łatwe sterowanie. Maszt i osłona górna wraz z zaawansowaną technologią dbają o stabilność.

 
1.6 – 2.0 ton Elektryczny wózek widłowy
Toyota

1.6 – 2.0 ton Elektryczny wózek widłowy

Czterokołowe wózki widłowe elektryczne marki Toyota pozwalają wygodnie transportować ładunek z prędkością jazdy do 20 km/h. Stabilność podwozia zapewnia bezpieczeństwo nawet na nierównej nawierzchni, a wielofunkcyjny wyświetlacz we wnętrzu umożliwia konfigurację wielu parametrów. Każdy z wózków do 2 ton gwarantuje doskonałą widoczność.

 
Wózki widłowe czołowe

Wózek jezdniowy czołowy – akumulatorowy czy spalinowy?

Ze względu na rodzaj napędu wśród czołowych wózków jezdniowych wyróżniamy wózki akumulatorowe oraz spalinowe.

Pierwsze pobierają energię bezpośrednio z akumulatora, z kolei te drugie są dodatkowo zasilane olejem napędowym oraz gazem LPG. Widłowe wózki akumulatorowe są wydajne i uniwersalne: nie emitują szkodliwych spalin i wyróżniają się niskim poziomem emisji hałasu. Wózki jezdniowe akumulatorowe muszą być wykorzystywane na specjalnym podłożu, gdyż są wrażliwe na kurz oraz zanieczyszczenia. W magazynach najlepiej sprawdzą się akumulatorowe wózki wysokiego składowania, na zewnątrz z kolei można wykorzystywać te unoszące spalinowe. Zazwyczaj jednak wózki jezdniowe są rekomendowane do eksploatacji wewnątrz budynków, dla ochrony przed brudem i kurzem. W naszej ofercie znajdują się maszyny wiodących producentów wózków widłowych, m.in. Manitou, Mitshubishi czy Toyota, którzy przygotowali rozwiązania dopasowane do różnych potrzeb i specyfikacji każdego miejsca pracy.

Wózki widłowe czołowe

Czołowe wózki widłowe – gdzie wykorzystać

Istnieje bardzo wiele możliwości wykorzystania czołowych wózków widłowych. Wózek jezdniowy sprawdzi się we wnętrzach magazynów do obsługi oraz do transportowania towarów czy zaopatrywania zakładu produkcyjnego.

Mając do dyspozycji wózek podnośnikowy elektryczny, można nie tylko podjąć towar, ale także podnieść i składować go na dowolnej wysokości. Wózki jezdniowe podnośnikowe można wykorzystać w wielu branżach, w tym w przemyśle spożywczym czy farmaceutycznym, w chłodniach, magazynach, a także w tych miejscach, gdzie korytarze są niezwykle wąskie, do rozładunku kontenerów, przyczep. Pozwalają one zachować maksymalną wydajność w pracy w nowoczesnym magazynie. Warto, aby każde przedsiębiorstwo zajmujące się przewozem ładunków miało we flocie samochodowej wózek jezdniowy, gdyż znacznie ułatwia on wykonywanie prac w magazynie.

Wózki widłowe czołowe

Wózki widłowe nowe – kupić czy wynająć

Wielu inwestorów zastanawia się nad tym, czy lepiej w swojej działalności postawić na zakup nowych wózków jezdniowych, czy na wynajem.

Zakup nowego wózka podnośnikowego to spory koszt, dlatego w takim wypadku dobrze jest zorientować się w możliwościach dofinansowania. Decydując się na wynajem wózka jezdniowego podnośnikowego, można z kolei sporo zaoszczędzić i wykorzystać go do pracy w szczycie sezonu.

Wózki widłowe czołowe

Wózki podnośnikowe – pełne bezpieczeństwo

Nasze nowe wózki widłowe unoszące spełniają wszystkie normy bezpieczeństwa, są również zgodne z dostępnymi rozporządzeniami.

To wysokiej jakości wózki jezdniowe dla profesjonalistów, dbamy więc o zadowolenie klientów. Tego typu wózki czołowe wywierają minimalny wpływ na środowisko, emitując niewielki poziom hałasu. Wózki jezdniowe podnośnikowe produkowane są zgodnie z założeniami technicznymi, gwarantują pełną moc przy pracy z dużym obciążeniem i zapewniają długi okres eksploatacji.

FAQ

Aby poruszać się wózkiem widłowym, należy odbyć odpowiedni kurs dla operatorów i zdać egzamin, tego rodzaju szkolenia są organizowane przez różne firmy prywatne. Instytucją odpowiedzialną za nadawanie uprawnień jest Urząd Dozoru Technicznego. Pozwolenie nie jest jednak jednorodne – II WJO obejmuje prowadzenie wszystkich wózków jezdniowych podnośnikowych z wyłączeniem modeli specjalistycznych.

Wózki widłowe czołowe z akumulatorem są wrażliwe na kurz i zanieczyszczenia, dlatego najlepiej sprawdzą się w magazynach, modele spalinowe będą z kolei odpowiednie do eksploatacji na zewnątrz. Mimo tego najlepiej korzystać ze wszystkich modeli wewnątrz pomieszczeń, chroniąc je przed brudem. Wózki jezdniowe czołowe znajdują zastosowanie m.in. w przemyśle spożywczym, w magazynach, w chłodniach, w farmaceutyce, są również powszechnie wykorzystywane do rozładunku kontenerów i przyczep.

Jednym z ważniejszych parametrów jest tutaj napęd – elektryczny lub spalinowy, przekłada się bowiem na możliwości urządzenia. Wózki różnią się także udźwigiem – najmniejsze modele mogą unieść towar o wadze ok. 1,5 tony, z kolei największe bez problemu poradzą sobie z ładunkiem o masie 3,5 tony i więcej. Istotnymi parametrami są również: rozstaw wideł, rozmiar maszyny, promień skrętu, możliwości sterowania i wysokość podnoszenia wideł.

Producenci wózków widłowych proponują napęd elektryczny, czyli akumulator, lub spalinowy. W pierwszym przypadku maszyna nie emituje szkodliwych spalin, wyróżnia się niskim poziomem hałasu i jest wydajna, jednak należy z niej korzystać na równym podłożu o niskim stopniu zanieczyszczenia. Wózki jezdniowe akumulatorowe wykorzystuje się głównie w magazynach, te z napędem spalinowym z kolei doskonale sprawdzają się na zewnątrz.

Wózki jezdniowe akumulatorowe firmy Toyota czy Mitsubishi wykorzystuje się przede wszystkim w magazynach: do transportowania lub obsługi towarów, a także do zaopatrywania zakładów produkcyjnych. Sprawdzają się m.in. w branży farmaceutycznej, spożywczej, w chłodni, przy rozładunku przyczep i kontenerów.

Wózki spalinowe ze względu na emisję spalin są przeznaczone do pracy na zewnątrz pomieszczeń. Doskonale radzą sobie w trudniejszych warunkach atmosferycznych, podczas wykonywania prac o wysokim natężeniu. Ceny nowych wózków jezdniowych z napędem spalinowym będą zależały od tego, czy będą one przeznaczone do użytkowania wyłącznie na zewnątrz, czy będą również dostosowane do pracy w pomieszczeniach (ograniczona emisja spalin).

Wózki widłowe marki Toyota i Mitsubishi z trzema kołami są przeznaczone do pracy w przemyśle spożywczym, kosmetycznym, elektronicznym, w halach magazynowych i produkcyjnych. Doskonale sprawdzają się w wąskich korytarzach roboczych.

Diagram udźwigu wózka widłowego to informacja w formie wykresu lub tabeli, która znajduje się na urządzeniu i w jego dokumentacji. To indywidualne dla każdego modelu wyliczenia, które określają udźwig normalny – maksymalną wagę ładunku, jaką może unieść dany wózek podnośnikowy czołowy na określoną wysokość.

Stare i nowe wózki widłowe mogą poruszać się z prędkością 12 km/h na terenie przyzakładowym i w pobliżu budynków oraz hal. Na prostych odcinkach dróg mogą z kolei osiągać prędkość 18 km/h. Wózek czołowy może jechać z prędkością maksymalną 6 km/h na wewnętrznej drodze w hali produkcyjnej, zwalniając do 3 km/h w miejscu o ograniczonej widoczności oraz na przejściach dla pracowników. Często spotykane są również wewnątrzzakładowe ustalenia prędkości, które regulują tę kwestię.

Mroźnia jest bardzo trudnym środowiskiem pracy, ponieważ ujemna temperatura ma negatywny wpływ na pojemność akumulatorów, sprawność elektroniki czy wreszcie zdolność pracowników do ich obsługi. Wózek widłowy jezdniowy z podwójnymi widłami przeznaczony do pracy w mroźni musi być wyposażony w odpowiednie dodatki, ponadto nie każdy model może pracować w takich warunkach. Dlatego też wybierając wózek jezdniowy do pracy w mroźni, warto się z nami skontaktować. Większość modeli Toyoty jest w stanie pracować wydajnie w temperaturze powyżej 0°C, dlatego poniżej tej temperatury należy zadbać o właściwą adaptację pojazdu: podgrzewane akumulatory, rampy antypoślizgowe i wiele innych. Cena wózka widłowego elektrycznego z dodatkowymi modyfikacjami jest ustalana indywidualnie, gdyż niektóre modele nie wymagają nic poza wymianą oleju hydraulicznego.

Wózek widłowy czołowy nie zawsze może być wykorzystany do pracy w kontenerach. Do takich prac stosuje się specjalne maszyny kontenerowe o udźwigu nawet do 52 ton, które cechują się niezawodnością i niskim kosztem eksploatacji. W naszej ofercie znajdziesz wózki widłowe czołowe o udźwigu kilku ton. Cena sztaplarki będzie wiązała się z możliwościami pojazdu – maszyny dzieli się na wózki do pustych kontenerów z udźwigiem do ok. 10 ton i do pełnych kontenerów, o udźwigu ok. 40 ton.

664 984 156